Zdrowie

5 korzyści z treningu na rowerze stacjonarnym zdaniem ekspertów z firmy SportsArts

• Zakładki: 39


Choć zakupione kilka albo nawet kilkanaście lat temu rowery stacjonarne już dawno trafiły do piwnicy lub też odnajdują się w roli sypialnianego wieszaka, moda na jazdę na rowerze miejskim sprawiła, że miłośnicy ćwiczeń przypomnieli sobie o możliwości spalania kalorii w zaciszu domowym. Stacjonarny rower zaczął powracać do łask. I słusznie, wszak zapewnia doskonały trening aerobowy, nie obciążając stawów tak bardzo, jak inne sprzęty cardio. 

Niezależnie od tego, czy chcesz przygotować się na sezon bikini, czy też zadbać o swoją kondycję, rower stacjonarny jest znakomitą odpowiedzią na twoje potrzeby. Pozwala skutecznie spalić kalorie, zmniejszyć tkankę tłuszczową, przy jednoczesnym wzmacnianiu serca, płuc i mięśni. Ćwiczenia poprawiające przepływ krwi i tlenu mogą przyczynić się do obniżenia poziomu stresu, lepszego snu, większej ilości energii czy też bardziej wydajnej pracy mózgu. Trening na rowerze stacjonarnym pozwala spalić nawet 600 kalorii na godzinę. Oczywiście wszystko zależy od intensywności ćwiczeń. Jeśli połączysz jazdę na rowerze stacjonarnym z odpowiednią dietą niskokaloryczną, nie tylko zmniejszysz masę ciała i tkankę tłuszczową, ale i możesz obniżyć poziom trójglicerydów i cholesterolu. Trening z użyciem roweru stacjonarnego to sposób na uzyskanie wymarzonej sylwetki bez wychodzenia z domu. Nie stanie się to od razu, ale zdecydowanie warto podjąć wyzwanie. Nawyk codziennego pedałowania szybko wchodzi w krew, a to właśnie regularność jest kluczem do sukcesu. 

Rower stacjonarny – trening, który mocno nie obciąża stawów

Jeśli masz problemy ze stawami lub też zbyt często łapiesz kontuzje, trening na rowerze stacjonarnym jest wprost wymarzony dla ciebie. Nie tylko nie obciąża stawów tak mocno, jak bieganie, skakanie czy też inne ćwiczenia aerobowe o dużej intensywności, ale i wzmacnia je, wykorzystując płynne ruchy, wykonywane przez osobę ćwiczącą. Korzystanie z roweru stacjonarnego poleca się osobom, które chcą poprawić swoją mobilność. 

Rower stacjonarny – sposób na wzmocnienie mięśni nóg i dolnych partii ciała

Jeśli twoim celem jest wzmocnienie łydek, ścięgien podkolanowych i mięśni czworogłowych ud, a także praca nad mięśniami rdzenia, pleców i pośladków, wskocz na rower stacjonarny. Włącz ulubioną muzykę i w jej rytmie pedałuj, ile sił.  Rower z uchwytami pozwala trenować również bicepsy, tricepsy i ramiona. 

Rower stacjonarny – trening interwałowy

Rower stacjonarny to sprzęt, który nadaje się treningu interwałowego, czyli takiego, gdzie serie ćwiczeń o dużej intensywności (na poziomie 90% maksymalnego tętna), przeplatane są przerwami, podczas których tętno spada do 50–60%. Na rowerze stacjonarnym możesz ćwiczyć z niską, średnią i wysoką intensywnością. 

Trening na rowerze stacjonarnym jest bezpieczniejszy niż kolarstwo czy też rowerowa jazda wyczynowa 

Trenując w domu, eliminujesz wszelkie zagrożenia, na które narażone są osoby jeżdżące na świeżym powietrzu. Nie będziesz musiał martwić się nagłym załamaniem pogody, śliską czy też wyboistą nawierzchnią, nieuważnymi kierowcami lub słabą widocznością. Możesz ćwiczyć o dowolnej porze i warunkach, które są dla ciebie sprzyjające.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
54 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *